Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměna chování českého televizního diváka v kontextu sílících VOD platforem
Pančochářová, Natálie ; Macková, Veronika (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Televize jako médium dokazovala od svého vzniku dominantní postavení. Sledování audiovizuálních obsahů se však posouvá k novým možnostem. Digitalizace vedla nejen k rozšíření a diferenciaci televizního trhu, ale také k proměnám konzumace audiovizuálních obsahů a spotřebitelských návyků. Televizní vysílání již nemá konkurenci pouze v jiných televizních společnostech, ale také v internetu a poskytovatelích streamovacích služeb. Cílem diplomové práce bylo prozkoumat, jak se proměnilo chování českého televizního diváka v kontextu sílících VOD platforem, jež spotřebiteli umožňují sledovat audiovizuální obsah dle vlastního výběru a bez časového omezení. Práce se zaměřila na zodpovězení následujících výzkumných otázek: Jak se proměnilo chování českého televizního diváka v kontextu sílících VOD platforem? Proč lidé (ne)vlastní televizi? Z jakých důvodů je nebo není televizní vysílání atraktivní? Mají i VOD platformy nevýhody? Co diváky přivádí k využívání VOD platforem? Odkud lidé čerpají zpravodajství? Jakým směrem by se mělo lineární televizní vysílání v budoucnu ubírat? Pro jejich zodpovězení byly použity focus groups (skupinové rozhovory). Celkem dvacet tři účastníků bylo rozděleno do tří skupin podle specifických kvót. V první skupině byli lidé vlastnící televizor, již sledují televizní vysílání. Ve druhé byli...
Porovnání efektivity výdajů na reklamu během vysílání vrcholných hokejových akcí
Kozlová, Natálie ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Crossan, William Morea (oponent)
Název: Porovnání efektivity výdajů na reklamu během vysílání vrcholných hokejových akcí Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je porovnat prostředky vynaložené na reklamu během vrcholných hokejových akcí vysílaných na ČT sport s jejich sledovaností. K porovnání poslouží koeficient, který vznikne na základě podílu konkrétní sledovanosti sportovního přenosu a k tomu příslušné ceny za reklamu pomocí metody Cost per Thousand. Dalším cílem je pomocí dotazníku zjistit, jak moc jsou si diváci schopni spojit danou hokejovou událost se jménem inzerenta a jak se reklamy inzerentů vrývají do paměti právě divákům. Konečným cílem je poté vyhodnocení, do jakého typu události se vyplatí inzerentům investovat, a to z pohledu ceny reklamy, sledovanosti přenosu a právě zapamatovatelnosti u diváka. Metody: Analýza sekundárních dat České televize a internetového portálu Mediaguru. Především užití získaných interních sekundárních dat k vyhodnocení efektivity vložených prostředků do televizní reklamy v rámci zvolených hokejových událostí. Těmi jsou 4 zvolené akce - Lední hokej na Zimních olympijských hrách v Soči 2014, Mistrovství světa v hokeji v ČR 2015, Světový pohár v Torontu 2016 a Mistrovství světa v hokeji v Německu a Paříži 2017. Efektivita je vyhodnocena pomocí metody Cost per Thousand, která díky svému...
Analýza vlivu počasí na TV sledovanost
Leová, Monika ; Arltová, Markéta (vedoucí práce) ; Hanzák, Tomáš (oponent)
Diplomová práce zkoumá vliv počasí na televizní sledovanost v ČR v letech 2012 až 2016 s použitím dat o sledovanosti od Asociace televizních organizací a meteo dat od Českého hydrometeorologického ústavu. První část práce je věnována fenoménu televize a jejím významu pro současnou společnost a zasazuje ji do rámce ostatních volnočasových aktivit. Je zde také představen současný český televizní trh, elektronické měření televizní sledovanosti, jeho klíčové instituce a doplňkové výzkumy. Praktická část diplomová práce obsahuje samotné statistické analýzy. Za pomoci vhodného regresního modelu byly identifikovány složky počasí, které ovlivňují televizní sledovanost (teplota, srážky a oblačnost) a určeny jejich váhy v souhrnném meteo faktoru. Finální model kromě vlivu počasí zohledňuje i kalendářní efekty (den v týdnu, svátky, sezóna) a také interakce počasí a kalendářních efektů. Model byl aplikován na celkovou TV sledovanost i sledovanost skupin stanic, dále pro dílčí věkové kategorie, pro celý den, prime time a off prime time a samostatně též pro tzv. sledovanost hostů.
Závislost televizní sledovanosti u vybraných kolektivních sportů na velikosti jejich členské základny
Furmánek, Jakub ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Landa, Pavel (oponent)
Název: Závislost televizní sledovanosti u vybraných kolektivních sportů na velikosti jejich členské základny Cíle: Hlavním cílem práce je zjištění závislosti mezi televizní sledovaností nejvyšší soutěže mužů u vybraných sportů (basketbal, florbal, házená a volejbal) na velikosti příslušné členské základny v letech 2008 až 2014. Dílčím úkolem je zmapování vývoje členských základen a televizní sledovanosti nejvyšších mužských soutěží vybraných sportů. Metody: V práci je použita analýza dat za pomoci lineární regrese, grafické analýzy reziduálních hodnot a výpočtu Pearsonova korelačního koeficientu a jeho statistického testování. Tyto analýzy jsou aplikovány na získaná data o televizní sledovanosti a o členských základnách sportovních svazů. Ve sledovaném období zjišťujeme závislost na základě Pearsonova korelačního koeficientu a jeho statistického testu. Výsledky: Získané modely lineární regrese mají u basketbalu, házené a volejbalu záporný trend, pro basketbal získaný model neprošel statistickým testem a u florbalu je střední a kladná síla asociace. Proto není vhodné získané modely využívat k popisu jmenované závislosti. Důvodem by mohla být chybovost statistiky ČUS. Z dílčích výsledků jsme zjistili poměr sledovanosti žen a mužů u domácích lig - 1:3 pro uvedené sporty, vyjma florbalu, kde je tento...
Hodnocení efektivity vynaložených prostředků na reklamu během sportovních přenosů
Kozlová, Natálie ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Crossan, William Morea (oponent)
Název: Hodnocení efektivity vynaložených prostředků na reklamu během sportovních přenosů Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je porovnat prostředky vynaložené na reklamu do sportovních přenosů vysílaných ČT sport s jejich sledovaností. K porovnání poslouží koeficient, který vznikne na základě podílu konkrétní sledovanosti sportovního přenosu a k tomu příslušné ceny za reklamu pomocí metody Cost per Thousand. Metody: Analýza sekundárních dat České televize a internetového portálu Mediaguru. Především užití získaných interních sekundárních dat k vyhodnocení efektivity vložených prostředků do televizní reklamy v rámci zvolených sportovních událostí. Těmi jsou tři zvolené akce - Mistrovství světa ve fotbale 2014, Mistrovství světa v alpském lyžování 2015 a Tipsport extraliga 2013/2014. Efektivita je vyhodnocena na základě stěžejní metody pro tuto práci, kterou je metoda Cost per Thousand. Výsledky: Porovnání vynaložených finančních prostředků na oslovení tisíce diváků pro danou sportovní událost a určení nejefektivnější události, konkrétně její části. Z hlediska investovaných prostředků vyšlo nejlépe MS v alpském lyžování, konkrétně pak mužská superkombinace, naopak nejhůře dopadla základní část Tipsport extraligy. Klíčová slova: reklama, sportovní přenos, alpské lyžování, televizní sledovanost,...
Vliv domácích a zahraničních ekonomických událostí na sledovanost českého televizního zpravodajství
Procházka, Jan ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Tříska, Dušan (oponent)
Tato práce představuje výzkum televizní sledovanosti zpravodajských pořadů v České republice během let 2008 až 2013 s cílem zachytit možnou preferenci diváků po konkrétních oblastech ekonomických událostí, respektive informací. Pro potřeby ekonometrické analýzy časových řad je sestaven základní model, který je individuálně aplikován na celkem pěti časových řadách zpravodajských pořadů. Ekonometrické odhady naznačují, že klíčovými událostmi zvyšujícími sledovanost českých zpravodajských pořadů jsou nepokoje a demonstrace na území České republiky, a to s pozitivním efektem pro sledovanost ve výši až 4,1 %, či domácí katastrofické události, které zvyšují sledovanost až o 4,6 %. S negativním efektem až 2,4 % pro sledovanost televizního zpravodajství se projevily světové makroekonomické události.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.